מחירים מיוחדים | ישירות מהיבואן

ליצור חיבור בין העובדים באמצעות עיצוב המשרד

מחקרים שונים דנו בנושא ״העתיד של העבודה״ ובשאלה איך עשוי עיצוב המשרד בתקופה שלנו, להגדיל את הפרודוקטיביות ואת שביעות הרצון של העובדים.

פרודוקטיביות ורווחה

יצירת מערכת יחסים טובה בין העובדים לבין עצמם, מעניקה יתרון משמעותי לארגון. אלא שיתרון זה ירד לטמיון אם ההנהלה לא תנקוט באמצעים שבכוחם ליצור סביבת עבודה הומנית, בריאה ונעימה ופעילויות חברתיות שונות אשר יחזקו את החיבור בין העובדים ויסייעו לשמור על רמת הפריון.

אנחנו חיים בתקופה שבה האופן שבו אנו עובדים משתנה, לכן גם מקום העבודה שלנו צריך להתעדכן ולהשתנות בהתאם. נקיטת גישה שונה לעיצוב סביבת העבודה באמצעות ריהוט משרדי חדשני ועיצוב יצירתי של חללי העבודה יכולים לתרום רבות לשיפור העבודה במשרדים וליצור חיבור בין העובדים ובכך לעלות את רמת הפרודוקטיביות והמוטיבציה בקרב העובדים במשרד.

מהם היתרונות של עיצוב משרדים חדשני?

1. שימוש יעיל בחלל

אין צורך במשרד רב קומות כדי שהעובדים שלכם ירגישו פרודוקטיביים. כל מה שאתם צריכים זה להיות יותר יצירתיים בתכנון חלל העבודה שלכם. על ידי פתיחת החלל לאור טבעי, יצירת חללי עבודה שיתופיים וחדרי ישיבות פרטיים – תוכלו להגדיל באופן משמעותי את רמת שביעות הרצון של העובדים, ומכאן גם את רמת הפריון שלהם. עיצוב חדשני זה יגרום לעובדים להרגיש שהם חופשיים לנוע, שהם לא קשורים לשולחנות שלהם, ושהם מוזמנים לנצל כל הזדמנות ליצירת שיתופי פעולה יצירתיים עם העמיתים.

2. פרודוקטיביות

יצירת סביבת עבודה יפה ומעניינת יכולה להפוך את העובדים לפרודוקטיביים יותר. תאורה אפלה, תאי עבודה בודדים ומשרדים חסרי צבע – כל אלה פועלים יחדיו ליצירת סביבת עבודה שאינה מעוררת השראה ומוטיבציה. אם תשקיעו באווירה של המשרדים שלכם, תצליחו לשנות גם את מצב הרוח הכללי של העובדים. אנשים יצפו להגיע כל בוקר לעבודה, במקום שיספרו את הדקות עד שיום העבודה יסתיים.

3. שיתוף פעולה

מקומות עבודה חדשניים מרעידים את עולם המשרד הישן. הם מרסקים את תקרות הזכוכית ושוברים את התבניות החוזות מה צפוי לקרות. כתוצאה מכך, גם העובדים שפועלים בסביבת עבודה חדשנית, מאמצים לעצמם גישה זו. העובדים יצירתיים יותר, המחלקות השונות מציתות רעיונות חדשניים, ואנשים מתחברים האחד לשני כדי למצוא פתרון לבעיות השונות, במקום לעבוד לבדם.

מהן המגמות הבולטות בתחום העיצוב המשרדי שמגבירות פרודוקטיביות, בריאות ואושר?

1. תנועה

בעולם המודרני של ימינו, בהונות הרגליים שלנו זוכות להתעמל יותר מכול חלק אחר בגוף. עד כדי כך שאנחנו מבלים את כל שעות היום בישיבה ליד שולחן מחשב והקשה על מקלדת המחשב. האם אתם יודעים כי במהלך 8 שעות עבודה, חשוב שנבלה בישיבה לא יותר משעתיים? מדענים מצאו כי בטווח הארוך, עדיף לעובדים לבלות זמן רב יותר בעמידה מאשר ישיבה.

אבל למה כל כך חשוב לקדם את התנועה במקום העבודה? ובכן, פעילות גופנית חשובה אמנם לשיפור בריאות הגוף, אבל היא גם מגבירה את הערנות של העובדים שקמים מהשולחן, מתהלכים קצת בין החדרים, ולפעמים גם פותחים בשיחה משמעותית עם עובד אחר. סוג זה של אינטראקציות חיוביות יכול להתגבר על כל רגש שלילי שמתעורר ביחס למקום העבודה, ומשפר את שביעות הרצון הכללית. ניקח לדוגמה את משרדי ההייטק שהחליטו להתקין קיר טיפוס באחד החדרים, לטובת צוות העובדים.

2. פריסה גמישה

כוח העבודה המודרני כבר אינו סטטי. עם עליית מספר העובדים מרחוק, וצמיחתן של חברות ההזנק, עיצוב גמיש של סביבת העבודה הפך למרכיב מכריע. אחת הדרכים הטובות לשלב מגמה זו בשטח המשרדים שלכם, היא ליצור חללים שאינם סטטיים, כמו שולחנות עבודה שהופכים לשולחנות עומדים, או קירות שניתן להזיז ממקום למקום.

3. בריאות

כאשר רווחת העובדים ובריאותם הם מרכזיים לעיצוב, אזי הפריון, האושר והבריאות נמצאים במגמת עלייה. אחד הדברים שישפיעו מאוד על בריאות העובדים, אלה השולחנות שהופכים לשולחנות עמידה. על ידי שינוי המיקום מישיבה לעמידה, אנשים מקבלים פרץ של אנרגיה, מונעים כאבים בגב התחתון ומשפרים את היציבה שלהם.

המשרדים של גוגל, לדוגמה, הלכו צעד נוסף קדימה וכללו בקפיטריה שלהם סלטים עם תוויות המציינות את הערכים התזונתיים שלהם. אולי זה לא נראה רעיון כל כך מהפכני, אבל זה עדיף על אכילת חטיף לא בריא ברגע חסר מודעות. כשאתם מסייעים לעובדים לקבל החלטות בריאות יותר, העסק נהנה מעובדים בריאים, שנעדרים פחות מהעבודה בגין מחלה.

3. טבע

שהיה במשך יותר משמונה שעות בתוך המשרד, מונעת מהעובד ליהנות מהטבע. הביופיליה, כלומר הדחף שלנו להתחבר לטבע, מגדילה את פריון העבודה ב-15%. יש גם מחקרים שמראים שצמחיה במשרד משפרת את הקוגניציה ואת הבריאות הכללית של העובדים. קחו לדוגמה את המשרדים החדשים של אפל, שנקראים ״אפל פארק״, אשר משובצים ביותר מ-10,000 עצים.

https://www.kalnoach.co.il/wp-content/uploads/2023/09/banner-slide-1.png

מאמרים נוספים

קל נוח ריהוט משרדי

איך בוחרים ריהוט משרדי נוח?

מתכננים רכישה של ריהוט משרדי? רוצים להבטיח לעצמכם פריטי ריהוט איכותיים אשר ישרתו אתכם לאורך

כסאות בר למטבחון היי טק

איך מוצאים ריהוט משרדי בלי לקרוע את הכיס?

משפצים או מחדשים את סביבת המשרד? מעוניינים לשדרג את סביבת העבודה המשרדית? זה הזמן למספר